צפון יוון \\ North Greece

ביוון היינו שנה שעברה (אוגוסט 2016), אחרי התלבטויות רבות איפה לטייל ביוון, החלטנו להשכיר רכב ולעבור את כולה מהצפון ועד הדרום מבלי לעבור באיים (שכולם מגיעים אליהם), חייבת להגיד לכם שהמסלול שלנו היה ספונטני מאד, בתחילה עשינו מסלול עם כמה מקומות שרצינו להגיע אליהם, אך כמעט כל המסלול היה ספונטני, כל יום ישנו בכפר אחר וטיילנו באזור! ממליצה לכם בחום לעשות זאת, גילנו מקומות קסומים שלא היינו מגיעים אליהם בחיים!!! (אבל על זה אני אכתוב בפוסט שונה), בפוסט הנוכחי אני רוצה להמליץ לכם על כמה מקומות שאתם פשוט חייבים להגיע אליהם בצפון יוון (לא לקחנו טיולי מאורגן\ מדריך צמוד, את הכל גילינו לבד, ככה שזה בהמלצתי בלבד, אני לא מדריכה מוסמכת!).

1. נחל ויקוס:  בראש ובראשונה אני אתחיל מהנחל הכי יפה בעולם! נחל ויקוס, הנחל עם המים הכי צלולים שיש , בצבעי תכלת- ירוק, מים קרירים לאורך כל השנה, עם טבע מדהים שמקיף את כולו. המסלול ירידה לנחל לא קשה ואפילו ידידותי, מומלץ להצטייד בנעלי הליכה נוחות מכיוון שהירידה בשיפוע ומלאה באבנים (בדרך לשם נתקלנו בשתי משפחות עם ילדים קטנים- רק שתבינו שזה לא קשה) בחזור העליה קצת יותר קשה (בכל זאת עלייה)! אבל שווה כל רגע. אנחנו ירדנו לנחל מהכפר ויקוס, לאורך הנחל ישנו שפע של צל ועצים מדהימים!!! שווה לרדת למטה, לשבת ליד הנחל ולהתענג מהיופי של הבריאה.DSC_0405DSC_0417DSC_0411DSC_0450DSC_0453DSC_0459.JPGDSC_0463.JPGDSC_0477.JPGDSC_0479.JPG

2. קניון ויקוס: למי שכבר נמצא באזור הנחל ויקוס חייב להגיע לתצפיות המושלמת על הנחל, התצפיות מרהיבות. ישנם כמה מקומות לתצפת, אנחנו היינו בשתי תצפיות שונות היוצאות מאותו הכפר- מונודנדרי (Monodendri), האחת תצפית ממנזר בשם "אגיה פרסקבי", כשנכנסים לכפר, התצפית במרחק הליכה ממרכז הכפר, התצפית נגישה רגלית וכשמגיעים למנזר רואים את התצפית המהממת המשקיפה ממרפסת שהם בנו.  נקודת תצפית נוספת והמרשימה ביותר לפי דעתי היא Oxia, אליה מגיעים בנסיעה קצרה בכביש עפר מאותו הכפר, תצפית משגעת!! בגובה מטורף! ישנם שלטים באזור המסמנים לא להמשיך בשבילים כי הם מסוכנים! תשימו לב לשלטים, סכנת נפשות! זה תהום.

"קניון ויקוס"

תצפית אגיה פרסקבי

3.  מנזר Kipina Monastery –  מנזר קיפינה, נמצא במרכז צ'ומרקה, הגענו לשם במקרה  ואני ממליצה! מנזרים תלויים בתוך סלעים ענקיים, ישנה אפשרות להיכנס לתוך המנזרים. לא אשקר שהגובה דיי מלחיץ, אבל זאת חוויה!

DSC_0118DSC_0115DSC_0124DSC_0131DSC_0136

4. מטאורה (Meteora)– אין ספק שאחד מהמקומות שהכי מרשימים ומושכים תיריים הם המנזרים התלויים במטאורה (ואני לגמרי מבינה למה), זה יופי שלא ניתן להסבר במילים או בתמונות! אם אתם מגיעים לצפון יוון אתם פשוט חייבים להגיע למטאורה, רואים ממרחקים כבר את הסלעים האדירים של מטאורה, וככל שמתקרבים יותר אל האזור מתפרס בפניך שטח עצום עם מלא מנזרים תלויים הנמצאים בראש סלעים גבוהים מאד!, אומרים שפעם הם היו עולים ויורדים משם באמצעות חבלים וסולמות עד שחצבו מדרגות! כיום ישנם כמה מנזרים אשר פועלים ולכמה מהם ניתן להיכנס, חוויה להיכנס פנימה ולראות את הגובה, הנוף המרהיב ולספוג את האווירה! ממליצה בחום.

DSC_0503DSC_0507DSC_0514

מודעות פרסומת

5 thoughts on “צפון יוון \\ North Greece

1. תודה לך על המידע יעזור לי רבות בטיול לצפון יוון .אפשר רק לדעת האיפה לנתם? .

אהבתי

1. בשמחה!! מקווה שזה יעזור לך… בקרוב מאד אני אעלה פוסט מסודר על הכפרים המושלמים שם באזור..ואיפה ישנו, מתי את מתכננת לטוס?

1. אני טסה מ26.3 עד 10.4 אהיה באזור כפר זגוריה מתאריך 27.3 למשך כ4 ימים .המסלול הוא : אתונה קורינטוס גשר ריו אמפילוכיה כפר זגוריה .חזרה צמורקה מצובו מטאורה אי פיליון אתונה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )